Thursday, October 11, 2007

Kuih raya

ni ler kuih2 raya yang berjaya dibuat tahun ni. Sorry gambar tak berapa menarik, ambik gambar dah senja gitu ler rupanya. Biskut sarang semut tu..tahun baru rasa puas hati skit nak tengok, tahun2 lepas jadi macam sarang semut musim hujan jer...kembang semangkuk.
Tart Nenas tu..baru mintak resepi dari Mesia tu....patut ler tart nenas aku sebelum ni tak berapa nak menjadi jer...rupa2nyan orang gaul jer butter+gula, aku pulak g bantai pukul ngan mixer sampai kembang putih tu...tart aku pun kembang semerbak cam butter tu jugak. Kuih feberet abang ni...dah 2 tahun teringin nak makan kuih ni..tahun baru jadi aku buat. Tart ni..memang eida buat khas utk abg. Abang ler puas2 yer...tak habis siap abang...Eida belasah karang.
Rempeyek ni pulak...resepi dari mak aku(mak mertua) kira mak aku ler juga tu..Tak kira dia mak aku jugak keh keh keh. tiap2 tahun memang aku ler yang jadi tukang goreng rempeyek ni...bukan aku merungut ni..aku suka dan rela, dan aku pun makan rempeyek. Duduk depan tv ngap ngap makan rempeyek.

Almond London ni..resepi dari kawan aku. Kawan aku ni memang tukang buat kuih raya jual punya. Tahun ni...tak tahu ler dia buat ker tidak kuih raya, dia tengah sarat muatan tu....ntah ntah dah bersalin ko Liza. (rupa almond aku yang baru kena celup coklat)



2 comments:

wanam said...

dh jd betui biskut ry kak, nanti leh r wat bisness. mintak resepi almond london deh.

Eida said...

oo mung wanam..nanti akak kasi kot e-mail eksss